Treinreis Kazachstan, Uzbekistan en Turkmenistan - Reisverslag uit Alma-Ata, Kazachstan van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu Treinreis Kazachstan, Uzbekistan en Turkmenistan - Reisverslag uit Alma-Ata, Kazachstan van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu

Treinreis Kazachstan, Uzbekistan en Turkmenistan

Door: Pieter, Tom en Hana

Blijf op de hoogte en volg pieter

29 Maart 2008 | Kazachstan, Alma-Ata

nl
Reisberichten zullen via de mobiel verzonden en op deze bladzij geplaatst worden.

cz
Cestovni zpravy vam posilame pres mobil a umist'ujeme na tuhle stranku.

ru
Putevye zametki vam posylaem mobilom i umescaem na etu stranicu.

:SMS update:: 8 april 2008 :
nl
Per trein van Den Haag naar Frankfurt, vertraging door sneeuwstorm op vliegveld, vlucht naar Kazachstan, 3 uren slapen, vertrek naar buurland Kirgizie.

cz
Vlakem z Haagu do Frankfurtu, kde radila metelice na letisti. Let do Kazachstanu. 3hodinovy spanek, odjezd do sousedni Kirgizie.

ru
Na poezde iz Gaagi v Frankfurt, metel' na aeroportu, rejs v Kazachstan, spali tol'ko 3 casa i uehali potom v sosednyuyu Kirgiziyu.

:SMS update:: 9 april 2008 :
nl
Vanuit Almaty (Kazachstan) 400 km met een busje door eindeloze groene glooiende steppen vol paarden en schapen. Kirgizische douane op een yzige winderige vlakte, modderweg vol gaten, bergen rondom van boven de 4000 m. We verblyven in een pensionnetje in Karakol by het Yssyk Kul-meer, vaak geen water of stroom.

cz
Jedeme po jemne zvlnenych nedozirnych stepich, vsude se pasou kone a ovce. Kirgizska celnice je na ledove vetrne plani, cesta derova, blativa. Hory kolem vetsi nez 4000 m. Jsme ubytovani v malem rodinnem penzionu, casto neni voda ani proud.

ru
Na malenkom avtobuse my jehali do kirgizskoj granicy po stepyam, gde pasutsja losadi i ovcy. Kirgizskaja tamoznja na vetrenom meste sredi vysokih bolee 4000m gor,doroga bolotista s dyrami. Nocleg v semejnom penzione, casto net vody i elektricestva.

• 08 April 2008 - 05:59

Mirek:

Tak si, Vy svetobeznici, hezky uzivejte na te dlouhe ceste! Budem se zase tesit na Vase povidani i obrazky. My jsme vsichni doma padli za vlast a stoname. Byl jsem sluzebne v Nemecku a vratil jsem se silne nachlazeny, taky Dasa s Mirkem byli oba uz doma v posteli - vikend byl proste priserny. Ale Vam prejeme, abyste se hezky pobavili a nacerpali novych sil i znalosti a hlavne abyste vsechno absolvovali ve zdravi! Ahoj, mejte se fajn!

• 08 April 2008 - 07:35

Ada Kramer:

Hana, Pieter en Tom,

Waar zitten jullie nu toch weer? Alweer op weg zie ik, wou jullie net mailen omdat het hier zulk mooi weer is, echt strandwandelingenweer (mooi scrabbelwoord trouwens). Ik wens jullie in ieder geval een fijne reis, hoop wat af te spreken als jullie terug zijn, groetjes van ons,
    Dirk, Ada.

• 08 April 2008 - 13:14

Janka:

Lieve Pieter,Hana en Tom,
    Nou, het weer was ook hier toen niet zo geweldig, maar sneeuwstormen hebben we niet gehad.Hoe zijn de eerste indrukken van Kirgizië?
    liefs
    Janka

• 08 April 2008 - 17:21

Josina:

Alweer een fantastische reis. En zo ver weg: Kirgizië. Bedankt voor de mooie foto's.

• 08 April 2008 - 17:21

Monque & Jan:

Prachtige foto van de stad, wat modern. Dat verwacht je daar niet!
    HIer is het fris maar vandaag een strakblauwe lucht met veel zon (die gaat pas 20.20 onder)
    Veel reisplezier.

• 09 April 2008 - 11:23

Nick:

toch gelukt om wat door te krijgen, leuk! Ik hoop dat het een goeie reis wordt met veel leuke dingen en nieuwe vrienden.

• 09 April 2008 - 16:50

Chris Van Den Berg:

Hoj Reizigers. Prachtige stad dat Alma-Aty. (Der Vaderen Appels dus!). Ze waren bang voor de weke onderbuik, die tegen fanatieke moslimgebieden aan lag. Daarom helemaal naar het noorden voor Astana. Af en toe krijg ik nog wel kriebels: zou er bij willen zijn, maar ik zou hier ook wel wat missen. De passage vsn de Buran via R'dam, de koppeling van het Europese vrachtschip aan het IRS en nu weer een Soyuz-schip onderweg naar het IRS. Met de zoon van oud-kosmonaut Aleksandr Volkov. Nu Sergey. Doet het net als pappie heel goed. Mooi radioverkeer. Morgen koppeling. Maar als lichaam het zou gedogen zou ik wel bij jullie willen zijn. Dan zou het wel prioriteit hebben. Hoe je het voor elkaar krijgt om vanuit die Marco Polo gebieden toch iets te sturen en te ontvangen is wonderbaarlijk. ! Kan ik ook kopietjes van mijn berichtjes an Vladymir aan jullie sturen? En b.v. aan ??

Tot wederhoren en goede voortzetting reis. Jullie nu wat jaloerse oud reisstumpertje,

Chris

• 10 April 2008 - 19:07

Wim Ter Schegget:

Hallo Hana en Pieter,

Een beetje uitgeschud en de schaapjes geteld?
    Gelukkig heb je elkaar ook als je geen stroom en water hebt.
    Kun je weer eens merken hoe verwend we zijn.
    Heel veel plezier en goede reis.
    Bep en Wim

• 11 April 2008 - 08:51