van Karakol via Tokmok naar Bishkek - Reisverslag uit Bisjkek, Kyrgizië van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu van Karakol via Tokmok naar Bishkek - Reisverslag uit Bisjkek, Kyrgizië van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu

van Karakol via Tokmok naar Bishkek

Door: Pieter, Tom en Hana

Blijf op de hoogte en volg pieter

11 April 2008 | Kyrgizië, Bisjkek

Kirgizie, 11-4-2008
Vanaf Karakol hoog in de bergen langzaam afgedaald met een busje naar het grote Yssyk Kol-meer. Hier overnacht in een vakantie-oord ommuurd en met een soort van grenspostje bij de ingang. Het bungelowpark is drie jaar oud maar vertoont al gebreken, loszittende trappen en sloten die uit de deur vallen. Zeer fraai gelegen, rondom de uitlopers van de Himalya met toppen tussen de 4000 en 5000 meter.
De weg naar de hoofdstad Bishkek gaat steeds meer omlaag, je ziet de bomen groener worden en voelt de temperatuur hoger worden. In Karakol overdag 5, in Bishkek al iets boven de 20 graden. Ondertussen een van oorsprong Duits dorp bezocht Rot Front, waar Duitsers leefden vanaf 1880. De meeste Duitsers zijn al geemigreerd naar Duitsland, een paar zijn met hun hun kinderen achergebleven. We bezochten de school en spraken met de leraar Duits.
Morgen naar de hoofdstad van Kazachstan Almaty. Een dag uitrusten en dan twee weken met de trein richting zuidwaarts naar Uzbekistan.

cz
Tyden jsme stravili v Kirgizii. Je to zeme obrovskych hor. Jezdili jsme po severni casti Kirgizie okolo velkeho jezera Yssyk Kol. Trasa vedla z Karakolu pres Tokmok do hlavniho mesta Bishkek (drive Frunze). Dnes jsme navstivili vesnicku, kterou zalozil Nemci v 19. stoleti a mluvili jsme tam s nemeckym ucitelem. Zitra zpatky do Almaty v Kazachstanu.

ru
My proveli odnu nedelyu v Kirgizii, jezdili po severnej casti okolo ozera Yssyk Kol. Segodnya my posetili nemeckuyu derevnyu i govorili s nemeckim ucitelem. Zavtra my vernyomsya v Kazachstan, gde my budem otdyhat odin den, potom nacnyotsya putesestvie na poezde, kotoroe dlitsya pocti dve nedeli.

• 11 April 2008 - 16:12

Janka:

Prachtige foto's zitten er weer bij; voor al die van de Himalaya zijn heel indrukwekkend. Hoop dat de rest van jullie treinreis ook zoveel mooie beelden gaat opleveren en dat jullie zullen genieten.
    Liefs
    Janka

• 11 April 2008 - 16:15

Else Valk:

Vannacht een oorverdovend onweer met hagel en storm Het was overdag 25 graden na het natuurgeweld was het 6 graden!! Electra doet het weer..Dit is allemaal niets vergeleken bij jullie spannende avonturen...ik ben daar jaloers op!! Geniet met jullie drietjes met volle teugen. Au revoir!
    Lieve groet uit Frankrijk else

• 11 April 2008 - 17:06

Chris Van Den Berg:

Nog steeds verbaasd over de sublieme communicatie. Jullie reis is fantastisch. Vooral nog nazaten van Rot Front duitsers tegen te komen is bijzonder. En de rest alles mooi en interessant. Komen jullie op de reis door Kazakhstan naar het zuiden nog langs Baykonur? Daar werd op 9/4 weer een S-TMA gelanceerd met een aflosbemanning voor het IRS plus een Koreaanse dame, So Yon Yi. Dus ik ben daar erg druk mee.

Goede voortzetting van jullie reis.

Chris.

• 11 April 2008 - 17:34

Nick:

Pieter, wat een prachtig land weer. Je boft maar dat je dit soort reizen kunt maken! bewaar je een paar muntjes voor me uit deze verre oorden?

• 12 April 2008 - 07:19

Wim Ter Schegget:

Prachtig dat de sneeuw daar niet als sneeuw voor de zon zal verdwijnen. We kijken graag mee.
    Goede reis verder en tot "ziens" op de beelden.

Groetjes,
    Bep en Wim.

• 12 April 2008 - 15:12

Josina:

Wat een prachtige foto's weer, ik geniet.
    Een heel bijzondere reis.
    Lieve groet, Josina

• 13 April 2008 - 11:25

Ada Kramer:

Wat een bijzondere reis maken jullie! Prachtige foto's,vooral die besneeuwde bergtoppen: toch nog een stukje onaangeraakte wereld. Althans, zo ziet het er wel uit. Fijn (en heel bijzonder) dat we zo een beetje mee kunnen kijken. Hier is het een paar dagen voorjaar geweest, nu is het weer een beetje grijs.
    Fijne reis verder, zie jullie verdere berichten graag tegemoet,

groetjes, Ada.