Odessa 15-10-2007 - Reisverslag uit Odessa, Oekraïne van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu Odessa 15-10-2007 - Reisverslag uit Odessa, Oekraïne van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu

Odessa 15-10-2007

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

16 Oktober 2007 | Oekraïne, Odessa

Odessa, 15-10-2007
Vandaag een tocht langs de haven gemaakt, vanaf het hotel langs het schitterend gerestaureerde operagebouw (4 foto's), het Scheepvaartmuseum, het Museum van Archeologie en de Nationale Assemblee. Allemaal met grandeur, fonteinen, pleinen en plantsoenen aangelegd. Via de wandelpromenade in Engelse stijl met uitzicht op zee, de Potemkin-trappen af. Als piraat verklede mannen lokken toeristen tot een foto.
Ook in Odessa is wildgroei van 24 uur casino's, blackjacks en speelholen. Er zijn dus mensen genoeg met teveel geld op zak.
Om mijn berichten en foto's te versturen bezoek ik een internet-cafe/bar ( hoewel het allemaal in principe ook zou lukken met een mobiel alleen. Je hebt kille internetlokalen met veel tl-licht, maar ook zwoele duistere ruimtes met het flikkerende licht van de beeldbuizen. Ik zit dan tussen puisterige porno-gluurders en stoere arbeiders die via een webcamera naar hun baby, vrouw en omaatje met hoofddoek op, naar het scherm wuiven.
Mooi weer, blauwe luchten.

cesky
V Odesse 15 rijna 2007,
Prohlizime si mesto okolo pristavu, Potemkinovy schody a Operu.

po-russki
Odessa, 15-10-2007
Osmotr Odessy okolo porta.

• 16 Oktober 2007 - 09:49

Natasha:

Morgen!
    Thank you, Petya, "voor reactie op mijn reactie" :) Leonid Utesov was a very popular singer before and after WWII.
    N

• 16 Oktober 2007 - 16:11

Jessica:

Geweldig Pieter, het operagebouw in Odessa kan ik me nog goed herinneren! Die stond destijds gedeeltelijk in de steigers, maar de grandeur was te zien!
    lieve groet,
    J.

• 16 Oktober 2007 - 17:10

Else Valk:

Dag avontuurlijke Pjotr,
    Eerdaags gaat je terugreis weer beginnen en dan is je fantastische reis weer afgelopen... Bedankt voor alle mooie foto's en verhalen.. Morgen ga ik even naar Nederland maar in de winter langer en dan hoop ik jou en Hana weer eens te zien .... Ik wens je nog een paar mooie dagen en goede reis naar huis..
    lieve groet ook voor Hana van else

• 16 Oktober 2007 - 20:07

HansT:

Mooi impressies en foto's, Pieter. Als je nog in de gelegenheid bent, moet je in Odessa Migdal bezoeken, een Joods cultureel centrum. Het is gevestigd in een voormalige synagoge, waar later een KGB-afluistercentrum in werd gevestigd. Ik vond Migdal toevallig op weblog van Hans Beerekamp, Expeditie Europa.

Groeten,
    Hans

• 16 Oktober 2007 - 20:12

Tom:

Skvele,
    heb je al een CD gekocht van Leonid?