Praag, 12-12-2007 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu Praag, 12-12-2007 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu

Praag, 12-12-2007

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

12 December 2007 | Tsjechische Republiek, Praag

Groeten uit Praag allemaal!
Evenals in Nederland is hier in Tsjechië Sinterklaas er ook al weer vandoor. Nee, de Nederlanders hebben niet het alleenrecht van de sint. Als je tegen 5 december in het centrum van Praag loopt, zie je overal sinterklazen. Niet vergezeld door pieten zoals in Nederland, maar door duivels (het kwade) en engeltjes (het goede). Ook hier ligt na het vertrek de sint van chocola afgeprijsd in de winkel. Toegevoegd foto van sint, duiveltje en engeltje van chocola.
Verdere foto's: passage Lucerna, stadhuis in het donker van de Nieuwe, Pieter in kroeg, Hana in kroeg Stad Praag

  • 12 December 2007 - 19:50

    Janka:

    Leuk, die chocoladepoppen van de sint met zijn engeltje en duiveltje. Ach,misschien zijn onze zwarte pieten dat ook wel. Ik vind wel dat ze in een mooiere verpakking zitten dan wat er bij ons in de winkels ligt.
    Ik neem straks ook een borreltje - op jullie gezondheid.
    Liefs
    Janka

  • 12 December 2007 - 20:14

    Ted:

    Hallo Pieter en Hana!
    Heb jullie net een kerstkaart gestuurd, maar ik vermoed dat jullie daar voorlopig niet naar zullen kijken. Veel plezier daar.
    Pieter, ik had je nog willen bellen ivm vertrek van Klaas. Maar we hebben het daar later nog wel over.
    Groeten vanuit Prinsenland,

    Ted

  • 13 December 2007 - 07:39

    Nora:

    Hoi Hana en Pieter
    Geniet maar lekker van alle goeds dat Praag jullie te bieden heeft deze adventstijd.
    Alvast heel fijne feestdagen toegewenst.
    Liefs
    Nora


  • 13 December 2007 - 16:11

    Chris:

    Bedankt voor de uitgebreide info.

    Het regent hier alweer volop met kerstwensen. Bij iedere stapel, die ik uit de bus vis, denk ik:Zal ik het advies van Pieter opvolgen en er geen meer sturen. Moeilijk om hier de juiste koers in te volgen. Voor jullie is het gemakkelijk. Afwezig en dus vrijstelling om aan de rage mee te doen.

    Ik heb Klaas nog kunnen bereiken via zijn mobieltje toen hij op punt stond te vertrekken naar Mallorca.

    Hij heeft zijn vaste abonnement opgezegd en dus dat nummer van hem is vervallen.

    Groetjes, prettig verblijf mede namens Gerrie.

    Chris.

  • 13 December 2007 - 18:49

    Wim Ter Schegget:

    Leuk weer even iets van Praag te herzien. De kroeg komt ons niet bekend voor, maar wij haddeen er even veel plezier.
    Ongetwijfeld zul jullie je vermaken.
    Veel plezier.

    Bep en Wim.

  • 13 December 2007 - 19:30

    Reni:

    Hoi lieverds,
    Wat een geweldig sfeertje daar. We zullen ons best doen diezelfde ook hier op te roepen. Jullie vast heel fijne feestdagen en alle moois, warms en liefd voor volgend jaar!
    liefs
    reni

  • 13 December 2007 - 20:06

    Piet:

    Hallo vakantiegangers. Ook voor ons komen enkele plaatjes bekend voor. Hebben goede herinneringen aan Praag. Alle goeds toegewenst met Kerst, oud- en nieuw en gezondheid voor het komend jaar.
    Groeten van Janny en Piet

  • 15 December 2007 - 14:05

    Nick:

    Pieter, gezellig dat jullie weer in je tweede thuis zijn, geniet maar lekker. Is het weer nog een beetje redelijk? Op de foto's ziet het er goed uit. Mooie sfeerfoto's! Groetjes.

  • 17 December 2007 - 09:28

    Josina:

    Pieter en Hana, Nick heeft me de foto's uit Praag doorgestuurd. Erg leuk, de chocoladepoppen zijn heel bijzonder.
    Nog een fijn verblijf. Josina

  • 18 December 2007 - 09:59

    Else Valk:

    lieve Hana en Pieter,
    Omdat ik opgeslorpt wordt door het drukke leven in Amsterdam waar ik in het centrum een paar weken bivakkeer en mijn beachikbare internet verbinding summier is las ik nu pas jullie bericht. Fijn voor jullie dat julie weer 100%genieten in de mooie stad Praag.Ik vertrek over een paar dagen 2 weken naar Z,Afrika en daarna ben ik weer even te Hernen Ik wens jullie een mooie Kerst en een gezond en HEEL gelukkig 2008!!! Geniet van ALLES!!!
    liefs en tot ziens in het volgende jaar
    else

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

pieter

Kazachstan, Kirgizistan, Uzbekistan en Turkmenistan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 35706

Voorgaande reizen:

06 April 2008 - 25 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: