PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUW JAAR - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUW JAAR - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu

PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUW JAAR

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

16 December 2007 | Tsjechische Republiek, Praag

De eerste 6 dagen in Praag zitten er al weer op. Om het binnen een beetje op kerst te laten lijken hebben we in de huiskamer (foto) van ons appartement mistletoe opgehangen. De mistletoe is hier altijd verguld (foto). Mogelijk versterkt dit de werking.
Vrienden hadden ons uitgenodigd voor een kerstconcert in de Panna Maria kerk uit 1350 (foto). Ik was er nooit binnen geweest en zelfs Hana kende de kerk niet, ook al ligt ie een paar honderd meter van haar vroegere oude adres. Voor de kerk werd glühwein verkocht (zie foto). Op deze foto is links een vermomd militair met stengun te zien. Dit was de verkoper van de glühwein. Het ging hier dan ook om een militaire kapel. En militairen hebben nu eenmaal een eigen soort humor.
Vanmiddag mijn oude flat bezocht (foto) waar ik 38 jaar geleden een jaar doorbracht. De kamers waren intussen omgebouwd tot kantoortjes, maar ik had het geluk dat ik mijn eigen kamer kon bezoeken.
Gisteren met vrienden een tentoonstelling bezocht van een Tsjechische schilder uit de vorige eeuw.
Pieter

  • 17 December 2007 - 06:58

    Riek:

    Hai Hana en Pieter,

    Wat gezellig om jullie belevenissen zo een beetje mee te maken. Geniet er lekker van en voor jullie fijne Kerstdagen en alle goed voor het nieuwe jaar.

    groetjes van Riek

  • 17 December 2007 - 10:25

    Anke:

    Voor jullie daar in dat prachtige Praag fijne kerstdagen en een zinderend 2008.
    Carpe Diem !

  • 17 December 2007 - 12:57

    Chris:

    Hoj Hana en Pieter.

    Hier kan ik als eenvoudig Haags individu niets meer aan toevoegen.Dus volsta ik met de opmerking: het is weer uit de kunst. Prachtig, mooi en geweldig. Wie doet het jullie na?
    Ook namens Gerrie wens ik jullie prettige Kerstdagen en een goede Jaarswisseling in jullie 2de (of: 1ste) Vaderland.

  • 17 December 2007 - 18:10

    Janka:

    Leuk om zo ook een beetje Praagse Kerst mee te maken. Heb je de eventuele extra werking van de mistletoe dan nog niet uitgeprobeerd ;)??
    liefs
    Janka

  • 17 December 2007 - 18:33

    Ted:

    Ik zou zeggen kijk eens of de mistletoe inderdaad goed werkt! Fijne dagen en "ein guter Rutsch" in het nieuwe jaar.

    Groeten ook van Marianne
    Ted

  • 18 December 2007 - 18:16

    Wim Ter Schegget:

    Hallo Hana en Pieter,

    Jullie zijn al vroeg in de Kerststemming, zeg.
    Fijn dat we van Praag weer even mochten meegenieten. We hebben er ook maar een gloeiwijntje bij genomen,dan hoeven jullie niet alleen te drinken.
    We wensen jullie een heel fijne Kerst en een gelukkig en gezond 2008.
    Blijf genieten!

    Hartelijke groeten,
    Bep en Wim.

  • 19 December 2007 - 17:30

    Monique:

    Dag Hana en PIeter,
    Ik krijg bijna spijt dat wij er niet bij zijn in Praag. We hadden achteraf best tijd gehad. De filmperikelen blijven uitgesteld tot in het nieuwe jaar. Heel vervelend, dat zoiets zo slecht gepland is. Het is nu koud en zonnig, er wordt al geschaatst op opgespoten weilandjes. Wij niet hoor.
    Jullie kaart ligt bij thuiskomst te wachten.
    Vanmorgen bij de kunstclub een positief verhaal gehoord uit Praag. Zij heeft gegeten in het restaurant bovenop Fred&Ginger en bij Boris Sipek. Bekend?
    Komt tom ook nog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

pieter

Kazachstan, Kirgizistan, Uzbekistan en Turkmenistan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 35704

Voorgaande reizen:

06 April 2008 - 25 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: