DE BESTE WENSEN VOOR 2008 - Reisverslag uit Náchod, Tsjechische Republiek van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu DE BESTE WENSEN VOOR 2008 - Reisverslag uit Náchod, Tsjechische Republiek van pieter oudenrijn - WaarBenJij.nu

DE BESTE WENSEN VOOR 2008

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg pieter

01 Januari 2008 | Tsjechische Republiek, Náchod

30,31 december 2007, 1 januari 2008

Terwijl Praag zich voorbereidde op de viering van oud en nieuw met de aanvoer van sneeuw in 60 vrachtwagens vanwege een langlaufwedstrijd rond de burcht en met de bouw van een podium op het Wencelsplein, waar heavy metal zal galmen, verplaatsten wij ons 125 km naar het plaatsje Náchod aan de Poolse grens.
"Huizen te koop", ja, het het staat hier echt in het Nederlands bij een aantal makelaars. Er wonen hier al een flink aantal Nederlanders, soms klitten ze samen in een soort van ghetto voorzien van een slagboom. We maken een wandeling door de besneeuwde heuvels en bossen naar de Poolse grens, waar sinds de toetreding tot Schengen 10 dagen geleden de douanehuisjes leeg staan (foto). De automobilisten worden met teksten gemaand niet te stoppen 'nezastavujte' (foto) en gewoon door te rijden. 2 foto's toegevoegd van het plaatsje Náchod, 1 bij de familie thuis en 1 van vuurpijlen afschieten in de straat en 4 foto's van de wandeling.

• 01 Januari 2008 - 10:42

Hartelijke groet
    Piet

• 01 Januari 2008 - 11:14

Ted:

Sms'en lukte afgelopen nacht niet, daarom nu pas de allerbeste wensen.

Groet

Ted

• 01 Januari 2008 - 12:28

Nick :

Ook jullie de allerbeste wensen voor een goed en gezond en bereisd 2008!

• 01 Januari 2008 - 13:15

Reina:

GELUKKIG NIEUWJAAR !!!

Gezondheid, geluk, voorspoed en mooie reizen in het komend jaar en alle jaren die mogen volgen !

• 01 Januari 2008 - 16:22

Josina:

De allerbeste wensen voor 2008. Een gezond 2008. Zycze dobrego nowego roku.

• 01 Januari 2008 - 18:34

Else Valk:

Ook jullie een heel gelukkig en avontuurlijk 2008 toegewesnt uit Z.Afrika!
    liefs en tot ziens

• 02 Januari 2008 - 06:57

Riek:

Ook voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar.

groetjes Riek

• 02 Januari 2008 - 20:01

Wim Ter Schegget:

Hallo Hana en Pieter,

Weer terug in Delden wensen ook wij jullie een heel gelukkig en gezond 2008. We hopen dat alles dit jaar van zoute komt.
    Aardig even iets sneeuw te hebben gezien.
    Hier hebben mist mogen bekijken.
    Het vuurwerk ging letterlijk en figuurlijk de mist in.

Groeten Bep en Wim.